De bergen van Wald am Arlberg - Oostenrijk

Deze zomer zijn wij naar Oostenrijk, Italië en Duitsland geweest. Een mooie rondreis met bergen, heuvels, veel zon, stadjes, bosrijke gebieden, zee, gezelligheid en lekker eten. Na de vakantie vind ik het altijd heerlijk om alle foto’s te bekijken en bewerken en weer even terug te gaan naar die mooie momenten. In deze blog laat ik je het eerste deel van onze reis zien: Oostenrijk

Oostenrijk

Op de eerste dag zijn wij naar Oostenrijk gereden. We verbleven daar in een prachtig appartement in het mooie Wald am Arlberg. Een plaatsje in de regio Vorarlberg. Dit is het meest westelijke gedeelte van Oostenrijk, wat tegen Zwitserland aan ligt.

Wald am Arlberg

Ons appartement
Uitzicht vanaf het balkon
De bloemen aan de balkons
Wald am Arlberg
Afscheidscadeautje

Waterval

Vlakbij Wald am Arlberg in het dorpje Klosterle is een waterval. Een mooie gelegenheid om een eerste wandeling te maken een beetje te wennen aan het lopen in de bergen.

Klosterle
Paadje naar de waterval

Golm

In Golm hebben we een lekker actieve dag gehad. Rodelen, abseilen, boomklimmen en zelfs een glijbanen wandeling!

Met de trein!

Onze jongste is dol op treinen en die kon natuurlijk zijn lol niet op bij de Wälderbähnle. De oogjes begonnen al te glimmen toen we mochten instappen in het oude treintje. Hij genoot van de reis van Bezau naar Schwarzenberg en weer terug en omdat hij er zo’n plezier in had, was het voor ons ook genieten.

Walderbahnle

Op de terugweg

Op de terugweg van de Wälderbähnle naar het appartement reden we via Lech en Stuben. Wat een prachtige omgeving!

Stuben

Bürser schlucht

Vanuit het dorpje Bürs kun je de Bürser schlucht lopen. Een kloof met mooie wandelpaden, waarbij je steeds langs de rivier met de vele watervallen loopt. Wat een beleving!

Feldkirch

De volgende dag zijn we naar het kasteel van Feldkirch geweest. Een echte aanrader, ook voor de kinderen. Als afsluiter kun je er heerlijke schnitzels krijgen op de knusse binnenplaats. In de middag zijn we Feldkirch zelf in geweest. Ook dat is een juweeltje!

Silvretta hochalpenstrasse

De Silvretta hochalpenstrasse is een route die je tot 2 kilometer hoogte de bergen in lijdt. Je komt dan uit bij een groot bergmeer met geweldig uitzicht. We zijn regelmatig even gestopt om plaatjes te schieten en ook vanaf de achterbank hoorde ik veel oh’s en ah’s!

En door….

Zo, ons eerste deel van de vakantie was ontzettend geslaagd. Naast de vele uitstapjes hadden we genoeg tijd om bij ons appartement lekker rustig aan te doen, spelletjes te spelen, lekker te koken, een kampvuurtje te maken en lekker lang op het balkon te zitten met een wijntje. Nu door naar Toscane. Wat staat ons daar allemaal te wachten? Lees het in mijn volgende blog!